۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

برنامه ریزی برای پیشرفت فردی  (PDP ) ابزاری برای  شروع فرآیند کارآفرینی

برنامه ریزی برای پیشرفت فردی (PDP ) ابزاری برای شروع فرآیند کارآفرینی

 اشاره:

توسعه دانش و مهارت در زمینه  مورد علاقه و یا زمینه پایه بر اساس نیاز ها یکی از اصلی ترین گام ها برای شروع فرایند کارآفرینی است . در حقیقت بسیاری از فارغ التحصیلان  مقازع مختلف تحصیلی به دلیل نداشتن دانش و مهارت در فعالیتهای مورد نظر توانایی  راه  اندازی کسب و کار و تولید ارزش جدید را ندارند و اغلب در پست های نامرتبط با تحصیلات و یا علایق خود و تنها در راستای کسب درآمد حداقلی فعالیت میکنند . PDP به افراد کمک میکنند تا بر اساس خروجی های  مدل تحلیلSWOT شخصی بتوانند نیاز های خود را در حوزه دانش و مهارت شناسایی کرده و روی آنها برنامه ریزی مناسب کنند . علاوه بر این میتوان از این ابزار به منظور  دستیابی به موفقیت ها و تحلیل  نیازها برای دستیابی به آنها  استفاده نمود.

 PDP به افراد کمک می کند که نه تنها درباره ی خود آموزش، که از قبل اتفاق افتاده، بلکه درباره ی برنامه ریزی برای آینده هم فکر کنند.PDP روشی عالی است برای استفاده ی پایه ای از تمامی فرصت هایی که دوران آموزش  پیش روی دانش اموختگان قرار میدهد.اما این بستگی به شما دارد که چه چیز را میخواهید از روش PDP به دست بیاورید و چطور باید برای به دست آوردن ان برنامه ریزی کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پنهان
۶ نکته زبان بدن برای کارآفرینان از دکتر محمد جواد ظریف

۶ نکته زبان بدن برای کارآفرینان از دکتر محمد جواد ظریف

 اشاره :

 با روی کارآمدن دولت یازدهم و انتخاب محمد جواد ظریف به وزارت امور خارجه  امیدهای تازه ای برای بهبود موقعیت ایران در سطح بین الملل ایجاد شد . نگاهی به سوابق دکتر ظریف حاکی از وجود نوعی نگاه خاص در مذاکره است که موجب میشود با رویکردی ویژه افراد مذاکره کننده به یکدیگر از نظر شخصی  نزدیک شده و از این ابزار برای پیشبرد مذاکرات به نحوی موثر تر بهره بگیرند.استفاده از زبان بدن میتواند ما را در مقاصدمان یاری کند و دکتر ظریف به شیوه ای حرفه ای از این ابزار بهره می برد .نوشته حاضر سعی دارد تا درس هایی از  روش دکتر ظریف را  بررسی کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پنهان
فرماندهی کسب و کار به سبک سرلشکر قاسم سلیمانی

فرماندهی کسب و کار به سبک سرلشکر قاسم سلیمانی


اشاره :

نام  قاسم سلیمانی  را به احتمال زیاد از رسانه های مختلف شنیده اید . فردی که با فرماندهی مدبرانه و حرفه ای خود موفقیت های زیادی کسب کرده تا جایی که به عنوان موثر ترین شخص در پیشبرد اهداف سیاست خارجی ایران در منطقه خاورمیانه شناخته میشود و آمریکا اورا به عنوان یکی از موفق ترین فرماندهان  جهان برمیشمرد.روزنامه انگلیسی گاردین در مورد قاسم سلیمانی می‌نویسد: «حتی کسانی که سلیمانی را دوست ندارند، او را فردی با هوش می‌دانند. بسیاری از مقامات امریکا که این چند ساله را صرف متوقف کردن سلیمانی کرده‌اند، می‌گویند مایل هستند او را ببینند و معتقدند که مبهوت کارهای او شده‌اند».اما حتما سوال میپرسید که یک فرمانده جنگی برای کارآفرینان چه درس هایی ممکن است داشته باشد .سوال خوبی است و این نوشته هم پاسخ شماست .

سردار قاسم سلیمانی

سردار قاسم سلیمانی

از جنگ تا کسب و کار

یکی از مهمترین خصوصیات سرلشکر سلیمانی و همکارانش این است که ارزش های ویژه ای را خلق میکنند به عنوان مثال دقیقا نقاط حساس و راهبردی را تصرف میکنند و یا در نقطه ای عمل میکنند که از سر و صدای زیاد دشمن میتوان متوجه شد نقطه بسیار حساسی برایش بوده است .

این دقیقا همان نکته ای است که ما برای کسب و کار تازه بنیاد خودمان به  آن نیاز داریم،شناخت دقیق محیط و عمل در جایی که رقیب انتظارش را نداشته و برایش خیلی مهم بوده است ..تیم های استارتاپی به دلیل ماهیتشان مشخص نیست که قرار است دقیقا چه کاری را انجام دهند و اینکه نقشه راهشان چیست و ارزش پیشنهادی شان کدام است را در طی مسیر مشخص میکنند اما یک نکته را نباید فراموش کرد و آن هدف نهایی است که باید از ابتدا مشخص باشد .حاج قاسم و یارانش دقیقا مانند یک تیم استارتاپی عمل میکنند  آنها از ابتدا نمیدانند با چه چیزهایی در صحنه نبرد مواجه میشوند اما با بهره گیری از اطلاعات موثق و تجربه و هماهنگی نیروهای خود را بر روی اهداف ویژه ای متمرکز میکنند.سه نکته اساسی در روش حاج قاسم وجود دارد :

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
پنهان